.

Růžový mor

17. ledna 2011 v 16:55 | bigbiz |  Mé názory
Dlouho jsem váhal, jestli se i já mám připojit svým názorem k tomu, co se na blog.cz poslední dobou děje. Nakonec jsem se rozhodl a zde je výsledek.




Začalo to nenápadně. V týdnu jsem na jednom blogu přečetl článek o webu Krásná.cz a docela mne zarazilo, s čím Nova opět přišla. Další obdoba časopisů, jako Bravo, Dívka a jiných, kde se píše o tomtéž. Móda, kosmetika a další věci, jak být zaručeně In. Je to na jedno kopyto, tak proč to všichni pořád a znova dělají? Odpověď je jednoduchá, byznys. Ano správně. Těmhle lidem nejde o to, jak někomu poradit, ale jde jen o to prodat co nejvíc kosmetiky a nejvíc oblečení, které by si za normálních okolností nikdo nikdy nekoupil. A aby se to dobře prodávalo, tak se použije docela hnusná psychologická kampaň, zaměřená na mladé dívky, které heslem Chceš být in, nutí si kupovat právě jejich produkty. A kdyby se náhodou nějaká inteligentnější dívka začala rozmýšlet, jestli si to koupí, nebo ne, tak redaktoři těchhle plátků, nebo webů ji zavčas uzemní prohlášením, že jestli si to a ono nekoupí, tak bude out a může se jít klouzat, protože o ni nikdo ani prstem nezavadí.
A tak naše dívčina dostane strach, aby náhodou nebyla out a jak poslušná ovce si ty blbosti radši koupí. Anebo si je koupí ze strachu z toho, že kdyby se nezachovala, jako zbytek stáda z její třídy, bude ji to stádo šikanovat jen proto, že nějaký s prominutím debil řekne, že pokud na sobě nemáte hadry za 10 000, nebo tuny makeupu, jste zrůdy, které je okamžitě potřeba zničit.


A co je vlastně účelem tvoření těchhle internetových, nebo i tištěných škvárů? Musím přiznat, že jsem o tom nepřemýšlel a jen tak mě to napadlo. Ale bylo by zajímavé se podívat na vydavatelskou firmu toho, či onoho a dohledávat si ten zbytek. Docela bych se ani nedivil, kdyby vydavatel nejmenovaného časopisu spadal pod nějakou jinou firmu, která by spadala pod další firmu a ta by zase mířila k nějakému kosmetickému, nebo oděvnímu gigantovi. Protože co si budeme povídat. V těchhle hrůzách se propagují jen nechutně drahé věci a čím víc, tím líp. No jasně, jinak by si je totiž nikdo nekoupil, kdyby na to nebyla reklama, zaměřená právě na mladé holky, které kolikrát ani nevědí, co chtějí. Neházím všechny do jednoho pytle, protože vím, že i mezi dospívajícími dívkami se najde spousta těch, které mají nejen mozek, ale dokonce ho už umějí i používat.


A teď ke krásná.cz. Nebudu psát o stupidních radách, jak na kluky, sex a já nevím, co ještě. Jde mi o to označení nejlepší blogerky, které nám cpou horem spodem. Myslel jsem si, že nejlepší, nebo spíš dobrý bloger je člověk, co přemýšlí nad svými články, co skládá poezii, nebo píše povídky. Co fotí přírodu, atd. Ale ono prd slavný soude. Nejlepší blogerky jsou podle krásná.cz ty, co napíšou nejmíň 10 článků denně, k tomu tam vrazí svoje fotky a na každý normální blog hodí reklamu bez toho, aby si nějaký ten článek přečetly. Však jak to má víc, jak tři řádky, tak je to nuda a proč se teda zatěžovat, že? A jestli takovéhle kravky, které neumějí napsat ani jedno slovo správně, jsou nejlepší blogerky, tak děkuji, ale nechci.


A co dodat závěrem. Snad jen to, aby se mladé dospívající holky začaly bránit tomu růžovému moru, který se díky krásná.cz začal už opravdu rozmáhat. Mějte rozum. Těmhle lidem nejde o to, vám pomoct. Jde jim o to udělat z vás tupé stádo bez mozku, které pak udělá, co se mu řekne a vy si tak koupíte naprosté zbytečnosti, za jejichž cenu byste měly spoustu mnohem krásnějších a hlavně užitečnějších věcí. Nenechte si jimi svoje mozky vymývat, ale začněte je používat. Některé to dokázaly, tak proč ne vy? Dejte jim najevo, že nejste někdo, kým se dá manipulovat a vykašlete se na ty blbosti. Pomůže to akorát těm firmám, ale vám rozhodně ne.
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Milča Milča | Web | 17. ledna 2011 v 17:21 | Reagovat

Pravdu díš, na to se snad nedá ani nic jinýho říct. Souhlasím s každým písmenkem, které jsi v tomhle článku napsal. Tupé stádo bez fungujícího mozku je totiž ve výsledku děsivě dnadno ovladatelné a firmy si tak vlastně zajišťují další příjmy na x let dopředu, jen si ta dotyčná bude stále kupovat dražší a dražší věci, protože s tím, jak poroste, tak se bude zvedat i její kapitál, nakonec porodí dítě a zase pro něj bude kupovat jen věci vnucené jí reklamou a ce výsledku to naučí i to dítě, že co je v reklamě, to je "in" a "dobré".

2 Geminy Geminy | Web | 24. ledna 2011 v 16:27 | Reagovat

•Televize, čaopisy a internet jsou jen byznis. Jde jen o největší náštěvnost nebo sledovanost, či kupovanost. Uchvátí vždycky nadpis, ale obsah ?.. Stjený, pořád to samý dokola :X. Nikdy nenajdu to co potřebuju :X. Tajhle se chovají všichni: Chtějí zůstat ve "stádu", tak se přispůsobí a budou kopiemi, chtějí-li něco nového, prosazení svého názoru musejí si zavíst svoje "stádo" a nebo jdou do "vyhnanctví".
• Přesně, ale dalo by se na taková témata diskutovat do nekonečna. Je to pořád dokola a hlavně jde o peníze. Nic jiného tu nehraje roli, bohužel :(. Je to všechno uplacené, rozprodané a je jen na tobě jestli zůstaneš  a přispůsobíš se a nebo odejdeš a uděláš něco užitečného. Mnohdy se ta druhá cesta nepovede, ale to už tak bívá. Dobré cesty bívají složitější za to ale napořád. Kdežto faleš a špatné věci jsou chvilkové.
• Tady jde zas o popularitu, všichni budou číst  stupidní články, protože ta dotyčná blogerka je oblíbená. Nikoho asi nezajímají blogerky jako jseš ty, což je škoda.  Tvůj blog je dalším blogem na který jsem narazila za dlouhou dobu, který píše dobré články a neutvrzuje mě v tom co si myslím o dnešní generaci náctiletých :X
• Minule to bylo lepší, myslím tu dobu :). Slušné vychování, důležité bylo vzdělání a tak celkově. Dneska je to jen technika, kdo je nejhorší a kdo udělá tu největší bláznivost, kdo je in. Rozbourané rodiny, málo peněz, sobectví, každý kope jen sám za sebe :X

3 ♥Lea ♥Lea | Web | 25. ledna 2011 v 10:54 | Reagovat

Pravda pravdoucí....

4 Delia Delia | E-mail | Web | 31. prosince 2011 v 12:19 | Reagovat

Naprosto souhlasím!
Jdu si tvůj web přidat ke svým oblíbeným stránkám.. :)

Delia

5 bigbiz bigbiz | Web | 31. prosince 2011 v 12:45 | Reagovat

Díky, taky si tě přidám.

6 slice-of-life slice-of-life | Web | 2. února 2012 v 15:28 | Reagovat

naprosto skvělý blog. objevila jsem tě dnes a už máš ode mě dva komenty. :) bohužel, v tomhle článku máš naprostou pravdu. nechápu, jak mohl blog.cz použít nejlepší blogerky píšou pro krásná.cz. dřív jsem si myslela, že nejlepší blogeři jsou v autorském klubu, že o tom ten klub byl. jak je vidět, doba se změnila.
jinak k těm holkám ze stáda. to je všechno o tom, jak se jim vyvíjejí osobnosti. některé k tomu, že je to pitomost a byznys časem dospějí, některé holt ne. tak to na světě chodí. každému bylo dáno jinak. dřív jsem se taky četla bravo girl a dívku apod. ráda se pěkně a vkusně oblékám. ale mám holt takový názor, že si radši koupím kabát, který mi nějakou dobu vydrží, bude v něm teplo a budu v něm vypadat dobře. a ne, že ho zrovn otiskly v nějakém časáku nebo je to nejnovější trend, který na sebe vezmu všehovšudy jednou, protože zjistím, že je naprosto nenositelný.taky jsem si poslední dobou začala všímat, kolik takových zpitomnělých holek bez vkusu denně potkávám. často by si je člověk spletl s ženami z vykřičených domů. to je bohužel produkt dnešní doby a společnosti.
tak koukám jsem se nějak rozepsala, ale můj názor. jen škoda, že ty holky, co by to potřebovaly, si tohle zřejmně nikdy nepřečtou

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama